آموزش ساز قوپوز در کرج – تدریس ساز قوپوز در کرج

آموزش ساز قوپوز ،به قوپوز در آذربایجان ،”ساز” گفته می شود. قوپوز آذربایجان مانند دوتار، کاسه ای گلابی شکل دارد که به دسته متصل است. قوپوز دارای ۱۴ تا ۱۵ پرده ثابت است که بعضی از سازها تا ۱۹ پرده هم دارند. ساز خوش صدای قوپوز ۹ سیم فولادی دارد که هر سه سیم کوک واحد دارند.

از این رو دارای ۹ گوشی می باشد. سیم‌ها در امتداد دسته و کاسه‌ ساز کشیده شده‌ است. و با انگشت‌گذاری و زخمه‌زدن نغمات استخراج می‌شوند.
بر روی سه رشته سیم پایین که با هم هم‌صدا کوک شده‌اند انگشت‌گذاری می‌شود. و ملودی ایجاد شده توسط سیم‌های دیگر (واخوان) همراهی می‌شود. در واقع به غیر از سه رشته سیم اول بر روی سیم‌های دیگر انگشت‌گذاری نمی‌شود.
بر روی صفحه طنینی قوپوز تعدادی سوراخ های ریز وجود دارد. جنس کاسه طنینی از چوب توت و دسته و گوشی ها از چوب گردو است.

در هنگام نواختن، نوازنده ساز را به وسیله تسمه ای که از زیر کاسه طنینی ساز به وسیله رینگ نصب شده است. بر شانه راست خود قرار میدهد و به صورت ایستاده با مضرابی از جنس پوست درخت گیلاس اجرا می کند.
قوپوز توسط عاشیق نواخته می شود. رپرتوار عاشیق شامل داستانهای حماسی و یا عاشقانه است. داستانها به صورت شفاهی و سینه به سینه از استاد به شاگرد تعلیم داده می شود.

کلاس قوپوز در آموزشگاه موسیقی ترنگ

کلاس ساز قوپوز در آموزشگاه موسیقی ترنگ در کرج برگزار می شود. تدریس قوپوز بصورت هفتگی برگزار می شود. و هنرجویان می توانند خودشان روز و ساعت کلاس را مشخص نمایند.

تدریس قوپوز در آموزشگاه ترنگ توسط بهترین اساتید ساز قوپوز انجام می شود. آموزشگاه ترنگ تا به امروز توانسته است. هنرجویان قابلی را به موسیقی کشور وارد نماید.

همچنین جهت آموزش سنتور در کرج، آموزش کمانچه در کرج، آموزش تنبک در کرج توسط اساتید باتجربه و نام آور به آموزشگاه موسیقی ترنگ مراجعه نمایید.

آموزش گیتار در کرج – کلاس گیتار در کرج – تدریس گیتار در کرج

تدریس گیتار در کرج را در آموزشگاه موسیقی ترنگ در کرج فرا گیرید.

آموزش گیتار در کرج را نزد بهترین اساتید گیتار کرج از دوره مبتدی تا پیشرفته در آموزشگاه ترنگ فرا گیرید.

آموزش پیانو در کرج – کلاس پیانو در کرج – تدریس پیانو در کرج

تدریس پیانو در کرج را نزد اساتید خبره تدریس پیانو در آموزشگاه موسیقی ترنگ در کرج فرا گیرید.

 

ارتباط با آموزشگاه موسیقی ترنگ

شماره تماس : ٠٢٦٣٢٢٢١٥٤٩۰۲۶۳۲۴۰۰۹۳۲ 

تلفن همراه : ۰۹۱۰۸۸۵۹۹۰۳

اینستاگرام : tarangacademy

تلگرام : tarangacademy

آدرس: کرج، خیابان طالقانی جنوبی، نبش کوچه جمالپور،ساختمان کاج، طبقه اول، واحد چهارم