آموزش سلفژ و تئوری موسیقی

آموزش سلفژ و تئوری موسیقی از شاخه‌هایی است که آموزشگاه ترنگ روی آن تمرکز دارد.

چرا سلفژ برای یادگیری مفید است؟
سولفژ برای درک و شناسایی نت های مختلف در موسیقی عالی است. به یادگیرنده کمک می کند تا الگوها را تشخیص دهد. دانشجویان موسیقی که در رشته سولفژ آموزش دیده اند می توانند آن فاصله را بشنوند و بدانند که چیست! اگر نامی برای چیزی ندارید، زمانی که آن الگو ظاهر می شود، برای مغز کمتر آشکار می شود.

سولفژ در درجه اول ابزاری برای تسهیل آواز خواندن دقیق بینایی است. سولفژ به شما کمک می کند بدانید که وظیفه هر نت چیست. به عنوان مثال، Do نت پایه اصلی است. به طور کلی، 99٪ آهنگ ها در Do به پایان می رسند

مهم‌ترین عاملی که پایه و اساس جدی در آموزش موسیقی به شمار می‌رود، سلفژ است.

آموزش سلفژ و تئوری موسیقی از دو قسمت عمده عملی و نظری(علمی) تشکیل می‌شود. قسمت عملی سلفژ شامل خواندن و تلفظ نتها به شکل آوازی و همچنین وزن خوانی هست.

قسمت نظری شامل شناخت کلیه علامت‌ها و قواعدی است که در طی قرون متمادی به منظور اجرای هر چه دقيقتر موسیقی بتدریج ابداع شده و تکامل یافته تا بتوان شناخت هنری را که واقعیتی درونی است. بیشتر جنبه عاطفی دارد با این علائم و قواعد به شناخت علمی تبدیل کرد.
در تمامی مدارس موسیقی و کنسرواتوارها آموزش سلفژو تئوری موسیقی از جمله دروس بنیادی به شمار می‌رود.

آموزش سلفژ و تئوری موسیقی

آموزش سلفژ و تئوری موسیقی در کرج

آموزش سلفژ و تئوری موسیقی در کرج علمی است که قواعد و اصطلاحات موسیقی را بیان می‌کند.

سولفژ هسته اصلی روش موسیقی یاماها است. هنرجویان این واژگان موسیقی را جذب می کنند.  از آن در دوره های ابتدایی و پیشرفته استفاده می کنند. سولفژ اولین صدای موسیقی هر دانش آموز می شود. در هر کلاس، معلمان الگوها و آکوردهای ملودیک را می خوانند که زبان آموزان از آنها پیروی می کنند.

از طریق آواز خواندن، دانش آموزان شروع به کسب و توسعه حس زیر و بمی، ریتم، متر، هماهنگی، فرم، ساختار عبارت، کلید، بیان، پویایی و خلق و خوی می کنند. برای استفاده از قدرت سولفژ، هجاهای سولفژ را برای آهنگ هایی که در حال کار روی آنها هستند به عنوان بخشی از تمرین روزانه موسیقی خود بخوانید.

به یاد داشته باشید، همیشه لذت ببرید و آهسته پیش بروید. کل این یادگیری یک فرآیند است!

در حقیقت کشف قوانین حاکم بر آموزش سلفژ و تئوری موسیقی و تدوین منظم آن به صورت علمی، تئوری موسیقی را تشکیل می‌دهد. تئوری موسیقی نه تنها درک و آموزش موسیقی را آسان می‌کند بلکه در رشد و بالندگی این هنر نقش موثر و اساسی دارد.

دیگر کلاس‌های آموزشگاه موسیقی ترنگ :

آموزش تنبک در کرج

آموزش دف در کرج

آموزش سنتور در کرج

2 پاسخ
  1. پندار
    پندار می گوید

    سلام من دنبال آموزش سلفژ و تئوری موسیقی در کرج بودم که با آموزشگاه ترنگ آشنا شدم
    واقعا بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج هستید
    ممنون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *